2011-11-05
 20:19:48

EN NY TAND!

Nova har haft två oroliga nätter nu.
I förrgår natt fick jag gå ner och lägga mig med henne, men inte sov hon för det.
Hon somnade till men vaknade lika fort igen, stel som en pinne och vrålade rakt ut (hon vrålade verkligen)
Jag kunde inte komma på vad som skulle vara fel..

Jag prövade ge henne lite välling till, det brukar annars hjälpa henne att komma till ro. Men icke, hon slängde bort flaskan och fortsatte spänna sig och skrika.
:/
Såhär fortsatte hela natten, hon sov små korta stunder men inget mera...

Jag ville inte väcka Tomas, eftersom han skulle upp och jobba. Så vi höll oss inne i Novas rum tills han hade farit på jobb.
Jag gav henne en supp i hopp om att det skulle hjälpa henne komma till ro.
Vi la oss ner på soffan inbäddade i täcke och tittade på barnprogram, och bara en liten stund senare somnade vi.

Mickan (syster/moster) kom med bussen lite efter åtta, då var Nova sitt vanliga jag igen och fortsatte så hela dagen..

I gårkväll vaknade hon vid halv 12, och var precis likadan som natten innan.. Vi bestämde oss för att ge henne en supp direkt i hopp om att hon skulle få sova.
Det tog ett bra tag innan hon somnade, men sen sov hon faktiskt hela natten utan uppvak.

Och så imorse när hon busade runt i soffan fick jag syn på vad som antagligen har varit orsaken till dessa nätter.
EN NY TAND! bredvid hennes framtänder finns nu en till tandkompis, så vit och fin :)
Den på andra sidan framtänderna ligger och kikar fram under tandköttet ännu, så den lär väl vara framme inom någon dag nu.

Så, nu har hon alltså 5 tänder vårt hjärta :)






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: