2012-01-01
 20:01:09

ÅRET 2011

Januari

Livet med en liten började sakta men säkert sjunka in. Vi myste hela dagarna, gick på barnvagnspromenader och bara njöt över att ha blivit föräldrar :)





Februari
Vintern fortsatte, och i denna månaden fyllde jag år. Ingenting som firades så jättemycket - men iallafall :)
Dagarna började nu flyta på, och jag stortrivdes med att vara hemma.
Den 26 februari döptes vårt hjärta. Namnet hon fick var Nova Ida Therese Skogström



Nova med sina gudföräldrar.


Mars
Jag började nu vara i skolan lite mera, för att hinna få allt klart inför examen i juni.
Mars blev även en väldigt tung månad, då min "låtsas" pappa gick bort..
En månad av mycket frågor och saknad.

Mitt i sorgen fanns mitt lilla charmtroll, och gjorde dagarna bra mycket lättare :)


April
Novas första resa till Sverige kom att bli på begravning.. Hon skötte sig exemplariskt under hela resan, och var ett fantastiskt skönt stöd för mig då det var jobbigt..



Stefans familj + Mamma, Mickan och Nova


Maj
Denna månaden var allt fokus på skolan.. Yrkesprov, slutprov och allt annat skulle nu göras klart.
Givetvis hann jag också med mamma mys på hemmaplan..



Juni
Dagen jag väntat på hur länge som helst, var äntligen här. Färdig utbildad frisör - FINALLY!!



Så nöjd och så stolt över mig själv :)

Juli
Hemmadagar med Nova där vi njöt för fullt! Ofta gick vi ner till farfar och badade i poolen dom hade köpt till Nova.


Augusti
Tomas gick på semester :) Och vi fortsatte njuta av livet helt enkelt!
Värmen var väldigt jobbig, speciellt på nätterna då ingen i familjen kunde sova.
Meen, vi överlevde det också :)



September
Jag började på mitt nya jobb, klippupp. Jobbar en kväll i veckan och lördag. Får på det viset massor med tid med Nova, men får också komma ut och jobba. Perffa!
På sidan av jobbet utvecklades Nova i raketfart, och nästan varje dag lärde hon sig något nytt.



Oktober
Den 10/10-11, 10 månader och 10 dagar gammal. Lärde sig Nova gå :) Ett stort datum som aldrig kommer att glömmas bort.
Så denna månad övade vi mest på att gå, och bra gick det vill jag lova :)



November
En månad med mycket planering inför 1 års kalas. Även en månad med mycket minnen "vår" månad :)
Detta var månaden vi hade väntat så länge på förra året.
En mysig känsla genom hela månaden :)


Nyvaken skrutta med ballonger, och 1 års presenten :)

December
Min jobbmånad, Tomas pappamånad. En månad som har rusat iväg, och som avslutades på det allra bästa sättet. En julafton tillsamans med min fina familj :)



2011 har varit ett underbart år många sätt och vis, året har även innehållit en del sorg. Men det är väl så det ska vara.. Lite av båda två.
Året som har gått, har varit året då vi har haft tid att lära känna vår dotter, och lära känna oss som föräldrar.
Och det har varit så bra!
Vi har haft ett fint år ihop - jag, tomas och lilla Nova.

Nu ser vi ljust på 2012, och hoppas på ett år med minst lika mycket minnen och skratt som förra.







KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: