2011-01-22
 19:21:48

IRRITERANDE

Jag har sett att många i något skede har skrivit om att det är flera vänner som försvinner när man får barn. Och nu är det min tur..
Jag tycker det är så förbannat tråkigt att folk tror att man ändrar som person bara för att man får barn, varför skulle man göra det?
Jag är precis samma Pernilla som jag alltid har varit.
Och kommer alltid vara.
Och jag har svårt att förstå att ett litet barn ska vara ett hinder för att kunna umgås som tidigare ??
Borde man inte istället som vän, glädjas med den andra ?
Jag fattar inte..
Roligast nu skulle nog vara att börja umgås med andra mammor, där man kanske ha mer gemensamt.. För vad det verkar kan man inte umgås som vanligt längre när man har ett barn.


Om konsekvensen av att få den här lilla underbara saken ska vara att jag inte längre kan umgås som förut, så får det faktiskt vara så! Hon är det bästa som har hänt mig, och jag kommer aldrig någonsin ångra att hon kom då hon kom. Det är för henne jag lever nu, och jag sätter henne först i alla situationer.


Malin

ååhh vad tråkigt! men ibland är man ju i olika skeden i livet helt enkelt. men jättetråkigt att det blir så, särskilt om det är en nära vän som man alltid har kommit överens med. man är ju som sagt var ändå samma person..



PUBLICERAT: 2011-01-22, 23:48:08 | URL: http://halohaa.blogg.se/
Jennifer, mamma till Lukas och Leiah

Ja sånt är så tråkigt, jag har jätte många som försvunnit. Meeen nu ser man vem som är ens riktiga vänner :) Och dom som valt att försvinna är inte värda att lägga energi på! Barnen borde inte vara ett hinder och dom som verkligen tycker om DIG tycker även om din dotter :)

Kram på dig



PUBLICERAT: 2011-01-23, 10:37:01 | URL: http://ettuddanamn.blogg.se/
Pamela

Jag håller nog med Jennifer där. Om dom verkligen är RIKTIGA vänner så stannar dom ju oavsett om du får barn eller inte. Det känns såklart jobbigt just nu, men jag tror att alla går igenom det där. Jag har vänner som försvunnit vid olika tillfällen eftersom vi varit på olika nivåer i livet, men som jag nu är jättebra vänner med igen.

Kram


sanne

Jag håller också med Jennifer, man vet ju vem som är ens riktiga vänner. De är som att man inte är värd nått mera när man ej kan inta alkohol. Men dom kommer säkert smygande tillbaka med dåligt samvete den dagen dom själva får barn, men då är de bara ti stå på sig :) Vi mammor får helt enkelt börja umgås och hitta på saker tillsammans, vi får underhålla varandra och barnen kan underhålla varandra sen när dom blir äldre :)


Pernilla

Tack för alla kommentarer, och det är ju som ni säger.. De kommer nog smygandes sen ;)

Sanne: Låter som en skitbra idé tycker jag, måste planera in något!



PUBLICERAT: 2011-01-27, 20:17:41 | URL: http://pernillanivetju.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: