2011-12-14
 20:46:06

HEMMAMAMMA vs JOBBMAMMA

Har idag jobbat min första "vardag" på Klippupp sen jag började där.. Som jag säkert har skrivit, så passar jag på att jobba mera nu när Tomas är ledig.
Från 9-17 jobbade jag idag.
Och som vanligt var det hur roligt som helst, och tiden gick riktigt fort :)
Men när jag kom hem, insåg jag. Att jag är verkligen inte redo för att vara borta så långa dagar från Nova ännu. Det blir ju ingen tid kvar alls för henne.

Man ska ha middag, och när man ätit den färdigt är det i princip dags för henne att gå och tutta.

Neej. Tur som är, så har jag möjlighet att vara hemma med henne. Och vi planerar för att jag ska vara hemma med henne till hösten 2013.
Alltså tills hon är typ 2 år och 9 månader.

Sen skulle jag nog inte heller vilja vara bara hemma. Så jag är tacksam för att jag har det jobb jag har, där det finns möjlighet att jobba någon kväll, och helger :)
På det viset behöver vi inte stressa med dagvård alls, men jag får ändå komma ut och jobba.

Perfekt kombo!!





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: