2011-05-22
 09:11:40

NOVAS MATSCHEMA

Här har vi varit vakna en stund, så länge att Nova nu sover sin första vila för dagen :)
Imorse prövade vi ge gröt till frukost istället för ersättning, och det var en hit tyckte hon. Gröten slank ner finfint, duktig tjej! :)
Så, nu till lunch tror jag vi prövar ge lite vanlig mat och ser vad hon säger om det.
Tack för tipset Åsa!

Så just nu strävar vi efter att det ska se ut såhär;
Frukost - gröt
Lunch - vanlig mat
Mellanmål - fruktpuré
Middag - vanlig mat
Kvällsmål - välling

Det enda som känns lite konstigt är att ersättningen försvinner totalt nu.. Hon gillar inte att dricka det tillsamans med varken gröten eller den vanliga maten, då vill hon ha vatten..
Och så äter hon ju inget på natten, så där blir det heller ingen ersättning.

Meen, vi prövar det här och är det så att det inte funkar får vi gå tillbaka till ersättningen på morgonen..


Carola

Halloj! Alla bvc-tanter säger olika tror jag med Fredrika sa till mig iallafall att de behöver ersättningen (ca.500 ml per dag) fram tills de börjar dricka vanlig mjölk vid ca.1 års ålder. Så jag tänkte precis som du, att när man byter ut ersättningsmålen mot mat..hur tusan ska vi göra då?? För vår Nova äter inte heller på natten :) Men jag började laga gröten på hennes ersättning då istället för vatten och här funkar det hur bra som helst iallafall :)



Just nu ser Novas matschema ut såhär:

Frukost: 180 ml ersättning

Mellanmål: Frukt/fruktpure ca. 1 burk

Lunch: 1 burk mat och 1 burk frukt

Middag: Mat igen, som vid lunchen

Kvällsmål: gröt



Men jag ska byta plats på mellanmålet och lunchen vid tillfälle..att hon äter lunchen vid 10.30 tiden och sen mellanmålet vid 13. Men just nu är hon inte så hungrig vid 10.30, hon är nöjd med lite frukt :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: