2011-03-25
 20:54:02

SVAR TILL MIA!

Nu ska jag försöka skriva ihop ett litet svar till din kommentar Mia :)


Hej!
Hittade dig av en ren slump när jag sökte på Mejeribackan på google. Vi är ett ungt par (23 och 27) som skall flytta in i en av de nya tvåorna på samma backe som er. Eftersom ni har bott där ett tag redan skulle det vara roligt om du kunde berätta lite om hur ni trivs och så. Det skulle vara jätte roligt med lite bilder inifrån lägenheten så man vet ungefär vad man har att vänta sig :) Jag såg även att ni har katter. Får de springa fritt utomhus fastän vägen är rätt nära? Vi har en katt som kommer att flytta med oss, men jag är lite orolig för omgivningen...

För det första tycker jag det är kul, att det flyttar lite yngre människor hit :)!
Och vi trivs nog rätt så bra, jag tycker det är skönt att inte vara mitt i Söderby, men ändå så nära. Även om det ligger nära stora vägen, är det aldrig något man märker av tycker jag! Hyresvärdarna är jättebra, och ordnar och donar med det man frågar om.
Däremot tycker jag ibland att lägenheterna kunde ha en annan planlösning, kan bli lite trångt ibland (kan ju förståss bero på att vi nyss fått barn, och sjutusen nya grejer ska få plats på samma yta)
Men över lag skulle jag säga att allt är riktigt bra, ljusa och fräscha lägenheter.
Det med katten tror jag inte du behöver oroa dig för, vi har våra ute och vad jag vet brukar de inte gå ner mot vägen utan de håller sig runt husen här.. Och det funkar riktigt bra :)

Sen lite bilder då.. Nu har jag inte några jättebra bilder, men jag bjuder på några nu så ska jag ta lite fler, som kommer upp en annan dag:


Såhär ser vårt kök ut, du ser ju lite vilka material dom iallafall har satt i vårt hus.

Och här är vardagsrummet, som tyvärr blir jättelitet då köket och vardagsrummet "sitter ihop" med varandra.

Vårt sovrum, rätt så stort (jag står i dörröppningen och fotar nu)

Jag kan ta lite flera bilder på tex. hallen, trappan, badrum och loft.
Är det något annat speciellt du skulle vilja se bild på?

Hoppas du är nöjd med svaret, annars får du fråga på mera :)
När får ni flytta in förresten?


Mia

Hej!



Å tusen tack för ditt inlägg :) Inflyttningsdatumet är nog någongång i slutet av juni. Det blev framflyttat p.g.a. den svåra och kalla vintern. Det vore jätte roligt med bilder från andra delar av lägenheten..om du har tid alltså :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: