2011-03-09
 18:24:28

SVAR PÅ KOMMENTAR

Nu spottar jag inlägg på raken här.
Men jag hade fått en kommentar ang. vaccin till bebisar.
Såhär stod det;

Jättebra val att inte ge pneumokockvaccinet! Håller med "mamma till Tindra", det är alldeles för nytt och otestat och flera avråder från det. Det är från början godkänt och framtaget för större barn, så jag förstår inte varför det ska ges till så små. Tummen upp för folk som läser på innan man bara vaccinerar och tror på det bästa!

Och jag måste bara säga min åsikt. Jag tycker som så, jag litar så pass mycket på våran sjukvård vi har här att om de har tagit fram vaccinet och rekommenderar att ge det till en bebis, då tycker jag det känns lugnt!
Och jag är av den åsikten, att jag hellre vaccinerar henne nu när hon är liten än att hon får sjukdomen senare.
Sticken är något hon inte kommer att komma ihåg, och jag försöker tänka att hon nog en dag kommer tycka som jag; jag är tacksam för att mamma lät de ge mig de vaccinen som erbjöds.

Och vad är det som säger att jag inte har läst på?! och jag tror inte det bästa, men jag tror på sjukvården och att de kan sin sak, och inte skulle ge ett vaccin till en bebis om det är så att det inte är säkert.
Sen är det givetvis upp till var och en att ta beslut om vilka vaccinationer man tar, och där finns det inget som är rätt eller fel.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: