2011-03-06
 20:58:48

LISTAN

Jag avslutar kvällen med en lista jag hittade;

Vad heter ditt barn?
Nova Ida Therese

När var du beräknad att föda?
15 November 2010

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Nej, 14 dagar senare - 30 November 2010

Hur stor var barnet vid födseln?
4210 gram och 51 cm

Hur lång tid tog förlossningen?
6½ timme

Tog du någon smärtlindring?
Epidural

Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja :)

Tog ni reda på könet?
Jo, det gjorde vi!

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Vi trodde tills vi kollade att det var en pojke vi skulle få, och var JÄTTE oeniga om namn. Men samma dag som vi fick reda på att det var en flicka frågade jag; Men Nova då, är inte det fint? Jo svarade Tomas.
Så då fick hon sitt namn :) Sen när hon var typ 1 minut gammal tittade jag på Tomas och frågade; Är det en Nova? Han log och nickade!

Hade du en svår graviditet:
Mot vad många har kan jag inte säga att jag hade det, en hel del halsbränna och foglossning drogs jag med. Men den jobbigaste tiden var de sista 14 dagarna.

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Ja, det kan jag. Men jag vill vänta rätt så många år till.

Har du fått några bristningar?
Jo, jag tycker själv att jag har ganska mycket.. Tycker dom är lite småfula faktiskt!

Var du nervös inför förlossningen?
I början av graviditeten var jag jättenervös och livrädd. Men ju längre tiden gick desto mer spännande tyckte jag att det skulle bli. Men jag ska inte sticka under stol med att jag messade till mamma på väg in till sjukhuset "vi är på väg in - jag är livrädd!" så lite nervös var jag nog ;)

Hade du några cravings?
GODIS!

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Jag hade mina misstankar, men kunde inte fatta att det faktiskt var så. Jag gick in i sovrummet och väckte tomas och sa; Tomas, du ska bli pappa!

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Jag var i vecka 9.

Hur mycket gick du upp i vikt?
17 kg

Hur länge ammade du?
Jag helammade Nova tills hon var nästan 1 månad.

Vem är barnet mest lik?
Som riktig newbie - en kopia av mig. Nu mera Tomas tycker jag.

Vad är det bästa med att ha barn?
ALLT! det är det bästa som finns.

Vad är det sämsta med att ha barn?
Finns inget dåligt, jag försöker se det positiva i allt med att ha barn. Visst kan det vara jobbigt när hon skriker och inget hjälper, men att säga att någon är "dåligt" att ha barn tycker jag inte man kan göra.

Är ditt barn döpt?
Jo, 26 februari

Hur gammal är barnet nu?
3 månader och 6 dagar :)


Carola

Kul lista! :) Jaha vi ammade tydligen ungefär lika länge! :) varför ammade du inte längre? (om du vill svara).



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: