2011-03-02
 20:01:11

EN LISTA OM FÖRLOSSNINGEN


1. Hur gammalt är ditt yngsta barn? 3 månader, 2 dagar


2. Hur många veckor var du gravid?
42 hela veckor


3. Längd och vikt på bebben
? 4210 gram och 51 cm


4. Födde du med eller utan smärtlindring?
Epidural - i love!


5. Vaginalt eller kejsarsnitt?
Vaginalt


6. Hur många timmar varade förlossningen räknat från första värken?   Från första värk tills hon är ute, 6½ timme


7. Bästa minnet från förlossningen?
När jag fick se Nova för första gången!


8. Vilken färg hade din partner under förlossningen? Normal, kritvit, grön eller – vet ej, han låg på golvet kunde inte se honom.
Det hade jag inte tid att titta, men vad det verkade på honom var han hellugn, iallafall om man jämförde med mig ;)


9. Förlossningen jobbigaste ögonblick?
Värkarna när vi kom till sjukhuset, hann gå tre steg mellan varje värk AAAJ!


10. Förlossningens bästa ögonblick (förutom när barnet kom ut!)?
Jaaa, första värken kanske :) Att förstå att det äntligen var på gång..att hon faktiskt var på väg ut till oss!


11.Vad var det bästa med att vara gravid?
Första sparken, alla buffar, alla spekulationer hur hon skulle se ut, och vara! Mycket var nu i efterhand väldigt mysigt <3


12. Vad var det sämsta med att vara gravid? Att gå över tiden, och få mess/facebook kommentarer "har ni åkt in?"


13. Hur mycket vägde du innan graviditeten?
58kg


14. Hur mycket väger du idag?
För mycket!


15. Vad är du mest nöjd med på din kropp efter graviditeten?
Jag är väl rätt så nöjd med det mesta.. Med tanke på hur många kilon jag vill ha bort, tycker jag det borde synas mer än vad det gör!


16. Minst nöjd med i kroppsväg efter graviditeten?
Mina bristningar skulle jag gärna vara utan, men någonstans ska det synas att Nova har varit innanför


17. Konstigaste kommentar du fick under graviditeten?
Oj! kan inte komma på någon såhär.


18. Tyckte du att din partner var där för dig på ett bra sätt under förlossningen?
Oja, helt underbar var han!


19. När ska du börja jobba igen?
Jag ska börja småjobba lite nu i sommar, kväll och helger dådå. Sen vet jag inte riktigt hur det blir, vill absolut ta vara på tiden då Nova är liten iallafall


20.Planerar ni syskon? och i såfall hur pass snart?
Det tar nog ett tag, jag vill hinna njuta fullt ut av Nova en BRA stund först. När vi känner oss redo får det gärna komma ett litet syskon, men det lär nog ta ett antal år ännu.


(21. Om du har flera barn, hur många månader skiljer det dem emellan?)


22.Hur smärtsam tyckte du förlossningen var på en skala från 1-5?
Jag trodde det skulle vara värre så, själva förlossningen kanske en 3a.. Men dagen efter en 5a lätt. Ingen hade sagt hur jävla ont det tar då ;)


23.Blev förlossningen som du tänkt dig?
Nej verkligen inte, jag var inställd på att det skulle ta så förbannat ont att jag skulle dö i princip. Så blev det inte riktigt (när bm sa åt mig att jag fick börja krysta svarade jag; Redan? är det klart sen eller?)


24. Bästa pryl du packade ner i BB väskan?
Kameran måste det vara :)


25. Något du önskat att du haft med dig i BB väskan?
Jag hade för mycket..


26. Fick du bra stöd av personalen på förlossningen och BB?
Ja, det tycker jag absolut vi fick!


27. Hur reagerade du på lustgasen (Om du tog någon)? De hann aldrig visa mig lustgasen, så kan inte svara på det


Carola

Alltså wow, 6½ timme..jag är impad! ;) Jag tyckte inte heller det blev "gaaah jag vill dööö" nån gång under förlossningen som många pratar om. även fast jag var helt slut och det såklart gjorde jätteont när jag höll på o krystade över 1½ timme. Dagarna efter var jag inte så sugen att göra om det men nu känns det ju som att inte är det så himmelens farligt ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: