2011-01-11
 19:27:32

SKOLAN :/

Usch! jag har sån ångest för min skolgång...
Jag har alltid haft såna sjukt höga krav på mig själv när det gäller skola, jag är inte nöjd med något utom det bästa. Och det är nästintill omöjligt för mig att nu prestera fullt ut.

Skolan kan liksom inte komma först nu mera, Nova är den som numera bestämmer när jag har tid att göra skolgrejer, och också den som måste få komma först. (och även om jag inte hade skolan, skulle hon givetvis komma först iallafall.)

Ibland, som nu känns det som jag skriver helt bra. Det känns som att jo, så är det och nu kör vi så. Det känns som att det inte gör något att jag inte får så bra betyg jag kunde få.
MEN sen kommer ångesten, och jag får panik (i princip) för att jag inte kan prestera så bra som jag skulle vilja.
Det känns som att de lärarna som var så förstående under graviditeten och lovade hjälpa mig gå klart skolan nu bara är sura, och tycker jag är sämst som inte är där varje dag.
:/
Innan Nova kom förklarade jag för mina lärare att januari kommer vara den månaden jag kan vara som minst i skolan (jag är ensam hemma med Nova hela månaden).
Men jag sa också till dom att om jag bara får dagarna dom vill att jag ska vara där i god tid, så kan jag ordna med mamma så att hon är barnvakt till Nova då..
Nu, när januari är här och jag mejlar och frågar om dagarna kan dom inte säga när jag ska vara där "kom in lite nu och då, allt är ju viktigt"
Det är lite svårt att "bara komma in" någon dag, då jag har Nova..

Jag har sån jävla lust, att ringa skolan imorgon och hoppa av!
Men det skulle vara så jävla onödigt, jag har ca. 4 månader av 3 år kvar.
Jag måste fortsätta.



Åsa, mamma till Sebastian

Håll ut nu bara. Inte länge kvar, och du är stark som orkar med skola och samtidigt ge all uppmärksamhet åt Nova :)



PUBLICERAT: 2011-01-11, 20:36:13 | URL: http://minifjun.blogg.se/
Malin

Vet du vad, jag förstår dej Pernilla. Jag minns så väl Januari 2008 (sista terminen för oss). Jag var så otroligt otroligt skoltrött, jag kände mej "färdig" med utbildningen, allt var jobbigt med kommande slutprov osv. Jag funderade seriöst på att hoppa av, och jag hade ju inget litet spädbarn att tänka på och vara hemma med. Ville bara att skolan skulle ta slut så att jag fick köra på med jobb osv. Men kämpa på sista månaderna, lovar att det är värt det. Gud vad du kommer att njuta och vilken härlig känsla du kommer att ha i hela kroppen, först när slutprovet är avklarat (inte alls så svårt och jobbigt som man inbillar sej) och sen på examensdagen. Känslan går inte att beskriva när man har kämpat sej genom 3 år och fått papper i handen på att man är äntligen är färdig (och aldrig mera behöver sitta bakom skolbänken om man inte själv vill) LYCKA TILL, vet att du klarar det =) Kram!



PUBLICERAT: 2011-01-11, 23:15:25 | URL: http://halohaa.blogg.se/
Pamela

Hoppa av skolan tycker jag absolut inte att du ska göra, inte nu när du har så lite kvar. Synd att lärarna verkar vara så oförstående. Kan du inte bara få material så du kan plugga hemma då? Hoppas det löser sig iaf! Kram


sassa

Kämpa kämpa!!! vi i klassen finns till hjälp om du behöver något :) Det vet du



PUBLICERAT: 2011-01-12, 14:13:09 | URL: http://susannl.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: