2011-12-09
 21:09:55

OLYCKA!

Då var helgen här då. Dock känns det som om det lika bra kunde vara vilken dag som helst, jag ska ju ändå jobba hela helgen.
Tur som är så har vi ju pappan i huset hemma hela december. Så vi kan ha helg när vi vill :)

"Specialjobbet" på vinkelboda ikväll gick toppen. Dom blev glada och nöjda, och likså jag.
Kom även hem tidigare än jag tänkt, även om dom var flera som ville bli fixade än dom hade sagt.
Så det var skönt :)

Det första Tomas sa när jag kom in genom dörren var "jag har räddat livet på vår dotter medans du var borta".
Och mitt hjärta stannade för en sekund.
Sen berättade han att hon hade ätit muminkakor, och mitt i allt kommit springande och kippat efter andan. Hon fick helt enkelt ingen luft.
Han hade lagt henne över hans ben och dunkat henne i ryggen, då fick hon upp tre kakbitar som satt fast rätt så rejält.
GULLE LILLA <3
Tur i oturen var ändå att det var han som var hemma, jag blir så handlingsförlamad när sånt där händer jag :/

Nej fy, så nu är det förbud på muminkakor här hemma för ett tag framöver.
Tyvärr får vi nog ändå vara oroliga så fort hon äter själv, för ofta så glömmer hon att tugga och sätter bara in mer och mer i munnen - och sväljer sen bara utan att tugga.

Nåväl, tur som var så gick allt ändå bra tillslut.
Men mitt lilla hjärta <3 vad du skräms!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: