2011-08-06
 21:17:12

FÖRSTA NATTEN I EGET RUM

I natt var premiären för Nova att dels sova i eget rum, men nästan premiär för att sova i egen säng också (har hänt några gånger, men då har hon kommit till vår säng mitt i natten, dagsvilorna är det som hon har sovit där.)

Vi var båda inställda på att natten kanske inte skulle bli den bästa, och vi hade så rätt så.
Sammanlagt skrapade jag ihop 2 timmars sömn, på mattan i Novas rum (förlåt! ryggen)
Nova hade väldigt svårt att få ro..

Hennes tänder spökar även nu, och har gjort det ett tag så det gjorde knappast saken bättre.
Imorse vaknade en Nova som var på väldigt dåligt humör och trött!
Ingenting vi gjorde dög, allt framkallade bara en massa tårar.
Det enda som var liiiiiite roligt var att gå och titta på kaninen som finns här på gården - men bara en liten stund, sen kom tårarna igen.

Ju längre tiden gick blev hon bara mer och mer övertött och ännumera ledsen.
Jag gav henne lite panadol för att lindra värken från tanden som är på väg iallafall, sen la jag henne i vagnen och gick ner till svärisarna - då hittade hon äntligen tillräckligt med ro och somnade, och sov 2 timmar.

En mycket gladare tjej vaknade sen upp, och har lyckats hålla humöret resten av kvällen.
Nu sover hon sen en timme tillbaka, jag har behövt gå in och natta en gång.
Vi får se hur den här natten blir...

Att vi inte får sova är inget som stör mig så speciellt mycket, vi hinner nog sova. Det som är jobbigast är att se Nova dels ha så ont - ALLT ska in i munnen, och dels se henne vara så trött men inte hitta ron att somna.
Stackars lilla älskade bebis <3
Hoppas verkligen dendär jäkla tanden skulle komma upp de närmsta dagarna så hon har ett problem mindre iallafall.


världens bästa älskling

världens sötaste bebis, som har blivit stor tjej med alldeles eget rum <3


Mamma/mommo

Ja stackars pluttunge ang det onda i munnen, hoppas den där gadden kommer snart...fast det är ju många gaddar kvar som ska komma,men det behöver inte bli besvärligt heller. Jag hoppas hon/ni har fått sova lite mera i natt. Visst märktes det att hon var lite lätt övertrött igår när vi var där, men trots de så är hon VÄRLDENS GULLIGASTE LILLA NOVA, go o glad för det mesta. Full med bus hela tiden.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: