2010-10-18
 15:40:39

Check lista


BADA:
[x] Badbalja 
[x] Handduk
[x] Tvättlappar
[x] Badcape
[x] Barntvål
[x] Babyolja
[x] Kam & borste

SKÖTA:
[x] Skötbord
[x] Filt
[x] Våtservetter
[x] Barnssalva (för röd stjärt)
[X] Blöjhink
[x] Speldosa/ Mobil
[] Febertermometer - det önskar vi oss :)
[x] Plastad frotté

SOVA:
[] Madrass
[X] Säng
[X] Spjälskydd
[x] Påslakan
[x] Örngott
[x] Underlakan
[x] Täcke
[x] Kudde
[X] Snuttefilt
[x] Napp
[x] Napphållare
[] Baby-avlyssnare- kommer vi inte köpa nu med en gång, ser inte riktigt var vi skulle ha användning för det.

ÄTA:
[] Bröstpump - jag glömde köpa det idag. Men jag ska!
[x] Nappflaska
[x] Haklapp
[X] Kräkhanddukar

BASKLÄDER:
[X] Bodys
[x] T-shirts
[X] Byxor
[X] Tröjor
[x] Kofta
[X] Pyjamas/sovpåse
[X] Mössa i tunn bomull /Hjälmmössa
[x] Strumpor
[x] Overall

PÅ VÄG:
[] Bärsele
[x] Barnvagn
[x] Åkpåse (höst/vinter)
[x] Skötväska
[x] Filt
[] Lakan till vagnen - ? varför?
[x] Kudde till vagnen
[x] Täcke till vagnen - sovpåse och en tjock mjuklift och så kommer vi ha filt / tunnare täcke om det tänker bli riktigt kallt.
[] Myggnät - ha inte köpt ännu.
[x] Regnskydd/vindskydd
[] Bilstol - hämtar vi från folkhälsan bara hon är här.
[x] Solskydd
[] Hjulskydd - onödigt tycker jag.

LEKA:
[x] Vagnleksak
[X] Babysitter
[] Babygym - det vill hon ha i julklapp ;)
[x] Skallra
[X] Gosedjur - hon har några stycken, men vi ska åka här någon dag och köpa ett som vi båda har varit med och valt. <3



Mamma

Du har glömt att kryssa i madrass :)


Pernilla

Jo jag såg det :)



PUBLICERAT: 2010-10-19, 10:42:33 | URL: http://pernillanivetju.blogg.se/
Åsa, mamma till Sebastian

Om du vill kan du få låna min bärsele. Himla praktiskt om man ska själv och handla, eller om man ska in till stan och man inte vill släpa och trängas med en vagn. Man använder bärsele så kort tid så det är ingen ide att köpa ny, men du får säga till om du vill låna min, jag har en svart babybjörn active :)



PUBLICERAT: 2010-10-19, 19:09:51 | URL: http://minifjun.blogg.se/
Emmu

Varför ska du köpa bröstpump?


Pernilla

Åsa: vad snällt! :) vi har inte köpt någon just för att det känns rätt onödigt att lägga pengar på, iallafall såhär före hon har kommit. Man vet ju inte alls om hon kommer vilja vara i en sån. Men jag hör absolut av mig när vi är redo för att testa :)



PUBLICERAT: 2010-10-20, 06:57:38 | URL: http://pernillanivetju.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: