2010-11-21
 18:08:15

Som en berg- och dalbana

Då var snart söndagen slut, och ännu en helg är förbi. Vilket betyder att Tomas måste på jobb imorgon igen :( usch vad tråkigt!
Idag har vi iallafall donat lite med våra lampor här hemma, skulle behöva åka och köpa bara lösa "stöpslar"? så kunde vi göra allt klart.
Kanske vi fixar det på samma gång som vi julpyntar.

Annars har det nog bara varit lugnt här hemma, jag har just stigit upp från soffan - där jag har legat de senaste tre timmarna och tittat på massa repriser.
Och kvällen kommer fortsätta likadant, framför teven alltså..

Denhär helgen har vårt sovrum fått en liten minimakeover. En liten ommöblering och lite nya saker, tänkte visa er bilder.Men nu ligger kameran på nedervåningen och jag orkar inte gå och hämta den. Så det får bli en annan gång.
Imorgon kanske.

Och som ni säkert märker så sviktar mitt humör otroligt mycket. Ena stunden känns allt helt okej, och jag kan lugnt tänka "hon kommer nog snart!" medans andra stunder känns helt omöjliga, och jag vill bara gråta.
Jag tror man behöver uppleva allt dethär själv för att förstå hur jäkla jobbigt det kan vara vissa stunder.
Och det behöver få vara det också, man går jättelänge och har ett och samma datum i huvudet. Datumet närmar sig sakta men säkert på samma gång som ens förhoppningar och längtan ökar mer och mer.
När man väl når det omtalade datumet och förstår att det kommer inte bli något annorlunda än någon annan dag, är det en besvikelse.
Tänk er själva att vänta, vänta och vänta på ett datum. Sen när det äntligen kommer - får du ändå ingenting.
Och jag vet att det är +/- 14 dagar.
Men man blir lika besviken ändå.

Och jag vet lika lite som er om när hon tänker komma, jag kan inte svara på varför hon inte har kommit och jag kan absolut inte göra något åt att hon inte har kommit ännu.
Skulle jag ha kunnat gjort så att hon redan var här hade jag inte tvekat en sekund.
Och jag lovar - om ni är nyfikna på hur hon ser ut är det ingenting mot vad vi är.
Och tids nog kommer hon att komma, och alla kommer med all säkerhet få reda på det på ett eller annat vis.


micki

kramar till dig gumman du e otroligt duktig som orkar med att bära ett barn :) jag hejjar på dig o hon kommer när hon kommer o då spelar de ingen roll om hon va lite sen :) kämpa på!! <3<3


Åsa, mamma till Sebastian

Det finns ju vissa grejer som sägs kunna sätta igång förlossningen. bjuder på en länk så du kan läsa själv http://se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/planningyourbabysbirth/naturalbringonlabour/#



Kan inte säga att samlag fungerar, men en hel del säger att det gör det. Jag själv kan nog n'stan säga att det nog bidrog till att sebastian kom tidigare för varje gång blev det ett tusans tryck neråt. Och så var jag vääldifr aktiv, promenerade och spelade fotboll med hunden, tvättade fönster och en massa.

Så, du kan ju testa lite olika grejer så kommer hon nog snart! :)





PUBLICERAT: 2010-11-21, 20:10:31 | URL: http://minifjun.blogg.se/
Åsa

Jag kan bara föreställa mig känslan när man går över bf när man längtar såhär mycket före!

Man borde ha 14 dagar efter bf som datum hela tiden,men det är för sent nu, men nästa graviditet :)

Kramar



PUBLICERAT: 2010-11-21, 21:54:44 | URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Jennifer

Jag förstår att det är jobbigt :( väntan är aldrig rolig men bara hon är här så har det varit värt all väntan :)

Jag håller mina tummar alla dagar för en uppdatering om att ni är på väg in eller att hon har kommit :)

kramar


Minna

Det är jobbigt att vänta, jag gick över 6 dagar, men Sandra gick ju över 18 dagar eller nått sånt. Så ut kommer hon nog. Jag vet att man blir trött på alla som säger, ingen bebis kommer hon inte snart och meeen har hon inte kommit ännu... osvosv. Skitjobbigt. Men dessvärre tror jag faktiskt inget hjälper till på traven. Att städa, torka damm springa i trappor osv osv.

På mig gjorde dem en hinnsvepning (irriterar "där nere") och vips så satte det igång, men så gjorde de det 3 ggr på mig också. En BM på bb sa att vi skulle åka hem och ha sex. Men det hjälpte inte heller.

Det var den där sista hinnsvepningen som gjorde susen.



Hon kommer när hon är redo att möta den stora världen! Och vem skulle vilja komma ut i detta väder? Hon har det nog bra mysigt i din mage :)



Kram till Er!



p.s. får man komma och hälsa på på BB sen? ;) haha



PUBLICERAT: 2010-11-22, 11:11:22 | URL: http://minnaamanda.blogg.se/
Pernilla

Micki: Tack <3 det behövs lite pepp såhär i slutet :)



Åsa: Jag har varit ordentligt aktiv hela graviditeten igenom och tycker lite som så att om något av alla tips verkligen skulle hjälpa skulle i princip ingen gå över tiden - vilket är väldigt vanligt att man gör med iallafall första barnet.



Jennifer: Jo, värt all väntan kommer det absolut att vara. Därför orkar man väl vänta också :) Och bara hon har kommit kommer man nog aldrig mera tänka på hur mycket man gick över och hur jobbigt det var..



Minna: Aah, någon som förstår :) TACK!

Nej jag tror som sagt inte heller något hjälper. Det ska nog vara något "medicinskt" (okej, hinnsvepning kanske inte kan kallas medicinskt - men du fattar) för att få igång om det om det inte sätter igång av sig självt.

Och jag skulle gärna ta emot lite hinnsvepning nu måste jag säga!

Men som du säger, jag förstår henne på sätt och vis. Det måste vara himla skönt att ligga i magen i det här vädret :)

Och jag vet inte hur vi kommer göra på bb ännu med besök och sådär. Vi har pratat lite fram och tillbaka och funderar på att bara ha dit de allra närmaste och sen får vänner och bekanta komma när vi har kommit hem.

Däremot hoppas jag få joina på någon barnvagnspromenad nu i vinter :)



PUBLICERAT: 2010-11-22, 11:55:45 | URL: http://pernillanivetju.blogg.se/
Minna

Du kan ju föreslå hinnsvepning annars! :)

man kan ju alltid testa!

jo absolut ska vi gå på promenad.

Lycka till med bm besöket idag. Det går nog bra.



Jag fick ju inte gå över tiden mer än 14 dagar eftersom de misstänkte för lite fostervatten. Så skulle det inte ha satt igång av den där svepningen så skulle de ha satt igång det den dagen hon kom. ;)



kram!



PUBLICERAT: 2010-11-22, 12:13:20 | URL: http://minnaamanda.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: