2010-08-25
 19:13:12

riktigt klaginlägg


Ungefär som på bilden känner jag mig. Helt totalt slut, jag är så trött så mina ögon inte orkar vara öppna längre. Skulle jag bara råka låta mig blunda skulle jag somna med en gång.
Och jag är trött på allt.
Ett riktigt klaginlägg, men det får ni stå ut med.

Jag skulle vilja så mycket mera än jag orkar.. det tar på att vara gravid, mest psykiskt..
så himla mycket funderingar hela tiden.
allt som ska ordnas, alla funderingar över hur allt kommer bli, förlossningen, skolan.
nej fyfan...
orkar inte.

vet inte var jag ska ta ork och energi ifrån till de sista veckorna innan hon är här?! sen när hon väl är här kommer det att kännas värt allt slit, men vägen dit då?!

Och även om folk alltid har något att säga till om, är det så fruktansvärt störande när folk inte kan säga det till en istället för att prata med mina vänner.
Jag är mycket medveten om mitt val att behålla bebisen, jag vet att det kommer bli tufft och jobbigt vissa stunder. Men jag har också gett mig fan på att klara det, och tillsamans med Tomas stöd kommer jag att klara det.
Så ni kan tycka att jag skulle ha väntat ett år till med att skaffa barn och det ena och andra. Men nu är det som det är, jag ångrar mig inte det minsta att lillan ligger i min mage <3
det är det bästa som har hänt mig.
Men nästa gång ni undrar något kan ni gärna fråga mig och inte mina kompisar!

nu går jag och drar ett täcke över huvudet och hoppas på bättre humör en annan dag.


Jennifer, mamma till Lukas och bebis i magen

Att vara gravid är långt ifrån en dans på rosor och man har all rätt i världen att klaga och må dåligt ibland. Och den som aldrig varit gravid har ingen rätt att dömma dig för att du har en dålig dag!



Vissa dagar förstår man inte alls hur man skall orka men på nått sätt så lyckas man ta sig genom dom dagarna också :)



Och folk som snackar bakom ryggen på en är det mest patetiska som finns! Dom är förmodligen bara avundsjuka på dig och Tomas för att ni väntar det finaste i hela världen, en liten bebis :)

Bry dig inte om alla idioter och deras åsikter. Att behålla barnet är erat val och ingen har rätt att lägga sig i det. Även om det kanske blir tufft dom första månaderna så kommer ni att klara det galant, det är jag helt säker på :)



Styrkekramar till dig!



PUBLICERAT: 2010-08-25, 19:36:56 | URL: http://ettuddanamn.blogg.se/
Pamela

Bry dig inte om vad alla andra säger. Jag vet att det kan vara svårt, men försök!

Att du och Tomas har bestämt er för att bli föräldrar är helt eran sak och ingen annan ska lägga sig i det.

Jag är helt säker på att ni kommer att klara av det mycket bättre än vad många som är äldre än er gör.

Visst, det är många gånger jobbigt att ha barn, men man tar sig igenom det! Det är väl aldrig nån som sagt att det är enkelt?!

Ta hand om er och ha det bra och skit i vad andra tycker!

Kramis



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: