2011-10-16
 20:44:54

GE MIG JUL!

Jag vill ha jul! Jag är så sugen på vinter och kallt nu alltså :)
Det ska bli så roligt att få uppleva julen med en nybliven ett åring.
Förra året var hon ju så himla pluttig, så denna julen känns mera som hennes "första"

Ska bli så mysigt att julpynta, baka pepparkakor, klä julgranen, gå på lucia och allt annat som hör till med vårt lilla hjärta som sällskap!

Som ni kanske kommer ihåg så var hon ju på lucia förra året också. Då var ju min närmsta vän Johanna lucia, så det fanns liksom inget annat än att vi skulle dit :)
Då började vi 13 december med att åka till sjukhuset och titta på Johanna när hon kom med sina tärnor.
Och jag kommer så väl ihåg Johannas min när hon fick syn på 13 dagar gamla Nova som var där och tittade.

På kvällen var jag och tittade på när hon kröntes till lucia, under tiden var Nova med mommo. Men klart att Nova kom ner på stan sen hon också. Dock var hon så inbäddad pga kylan att man inte såg henne ens. Men hon var där iallafall!

I år blir det annorlunda, då kommer en ett årig Nova traska runt på stan för att titta på lucia. Hennes egna luciakrona är redan fixad, så den ska hon givetvis ha - hur söt kommer hon inte bli i den då?!


ÅH! jag ser så mycket framemot julen detta året. Att få uppleva julen genom Novas ögon <3



Ungefär såhär liten var Nova vid lucia förra året :)


hallonmamma

Svar: Vad roligt att höra att du gillar min idé. Du får hålla spaning på facebook och bloggen. Jag kommer snart ta in saker och även snart börja sälja :)



Julen är mysig om man har barn! Speciellt när de blir lite större och förstår vad det innebär :)



PUBLICERAT: 2011-10-17, 07:54:09 | URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Carola

Haha nej vad sjukt, jag skrev ju nästan exakt samma sak på FB igår nästan samtidigt som du skrivit detta inlägg (såg jag nu)!! Hade INTE sett detta då alltså så du inte tror jag är helt knäpp och hämar dig ;) Crazy att vi tänkte på samma sak samma kväll :P



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: