2011-03-06
 20:51:30

NOVAS 3 MÅNADERS KONTROLL

I fredags var det dags för rådgivning, och tösens första sprutor :/
Besöket började hur bra som helst, hon följer kurvorna finfint och får alltid mycket beröm.
Men det bästa av alla var ändå, när hon låg på skötbordet där och Tomas visade en apa med långa ben (låter skitkonstigt jag vet) och Nova skiner upp OCH SKRATTAR MED LJUD - FÖR FÖRSTA GÅNGEN!
Jag höll på att lipa ihjäl mig, och sa direkt till våran hälsovårdare - HÖRDE DU?! HON SKRATTADE JU MED LJUD!
Och hon berättade att hon nog aldrig varit med om det, att bebisar har vänt sig första gången hos henne hade hänt, men inte skrattat!
Så det blev en notering om det i hennes journal - GULLE <3

Dock har vi inte lyckas på henne att bjuda på ett litet skratt igen, men vi kämpar! :)

Sen var det dags för sprutorna, jag hade henne i famnen och Tomas fick hålla i hennes ben. Hon tittade mig i ögonen precis före dom stack. Det såg ut som hon tänkte något i stil med; Vad händer mamma?
Jag kände mig så hemsk och elak, som "lurade" henne.
Hon blev otroligt ledsen, så vi tröstade en bra stund.
Sen var det dags för den andra, som var MYCKET värre för mig. Det kändes så hemskt att hon äntligen trodde att det var över, och då sticker det igen.
Så - när sticket var över och hon var jätteledsen - då grät vi tillsamans! FY, jag tyckte så synd om min lilla bebis <3

På kvällen hade det gått bra (då jag var ut) men på natten vaknade jag av att hon var STEKHET - upp och ge flytande panadol. Hon somnade om..
På lördagen när jag kom hem från jobb, stekhet igen.. Nu ville hon inte ta emot flytande, så vi gav henne en supp.
Hela kvällen var hon knarrig och verkade ha riktigt ont..
ÄLSKLING!

Men nu, verkar det ha gått över.. Och jag ser verkligen inte framemot nästa gång.


Carola

Va roligt att hon skrattade med ljud första gången där! :) Vem har ni till rdg-tant?



Usch ja, de där vaccinationerna är inte roliga alls!! Hannes har fått hålla henne båda gångerna hon har fått sprutorna. Fy att måsta hålla fast sådär jo :( så ni skippade rota-virus vaccinet? Nova fick ju TRE vacciner hon, FY fan!!



Men jag ska säga en sak. Jag var precis som du o längtade verkligen inte alls tills nästa gång, av första vaccinerna blev allt upp o ner och Nova var jätteledsen..men nu efter 5 mån vaccinerna blev det helt tvärtemot, hon var SUPERGLAD i 5 dagar ist :D så man kan iallafall hoppas att det går bättre nästa gång! Sprutorna gick också mkt bättre, hon skrek till när det stack men blev fort glad igen. Hon satt i Hannes famn och jag avledde med en skallra de hade där så hon var helt inne i den :)



Nå nu får ni paus på två månader från dumma sprutor iaf! Skönt.


Åsa - mamma till Tindra

Här är det sprutdags idag :( Ser inte alls framemot det :( Skulle gärna vilja slippa!



PUBLICERAT: 2011-03-07, 07:19:35 | URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
lovisa

Godmorgon:) allt BRA?



PUBLICERAT: 2011-03-07, 07:37:45 | URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: