2011-06-20
 12:20:54

ROSA ELLER BLÅTT?

På många av bloggarna jag läser diskuteras det vilt om blått och rosa.
Och hur man väljer att klä sitt barn.

Jag tänkte ge min åsikt i ämnet.

När jag väntade Nova och fick reda på att hon var en flicka, tänkte jag direkt - rosa kommer jag inte klä henne i iallafall, det blir nog mest rött och neutrala färger.
Jag har själv aldrig varit ett stort fan av rosa och tyckte därför så.

Men när hon sen väl kom så har det blivit rosa, rosa och rosa.
Mestadels för att jag tycker hon är så söt i det och passar så bra i det.
Men vi har även blåa kläder till henne, svarta och även gröna.
Så det finns alltså annat än rosa i hennes garderob.

Jag tycker det är det upp till var och en att bestämma vad man har för färg på kläderna på den lilla.
Och det finns inget som säger att en flicka inte kan ha blått, och en pojke inte rosa.
Och att jag väljer att ha mestadels rosa/röda kläder på mitt barn är mitt val och ingen annans.
Jag själv skulle ha svårt att klä Nova i bara typiskt "pojkiga" färger, varför kan jag inte riktigt svara på.
Jag tycker nog kanske att hon är lite för flickig för att bara ha blått, grönt osv.

Sen måste jag erkänna att det finns få saker som är så sött som en riktigt nyfödd liten bebis i antingen en rosa eller blå dräkt. Det är nog något som sitter i sen länge, och kommer fortsätta göra det.
Men man väljer ju själv.


Nova i typiskt flickiga kläder

Nova i kanske mer, pojkiga kläder.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: