2011-01-13
 16:01:02

VILKEN MORGON!

Hoh! vilken morgon vi hade imorse..
Sen i måndags har Nova varit himla knarrig (som jag ha skrivit förut) och inte alls varit lik sig själv. Och Tomas har ju också börjat jobba, så i måndags tänkte jag att det nog var för att hon saknade pappa.
Igår hade vi den värsta dagen sen hon föddes, förlåt.. får man skriva så?
Iallafall, hon skrek i princip konstant HELA dagen (6.30-15.30) hon var lugn de stunderna hon åt, men annars skrek hon. Jag räknade ner timmarna tills Tomas skulle komma hem, och på något underligt vis gick det.
Hon var vaken från 6.30 till 21.00 utan någon längre sovstund (15min max)

Imorse när jag vaknade hoppades jag på en mycket bättre dag, det började illa. Hon skrek lika mycket som i tisdags, och jag visste inte vad jag skulle göra.
Jag funderade ett tag på om hon kunde ha feber eller nått? Men kom rätt fort på att hon inte skulle sova så bra på nätterna då.
Mamma tipsade om att bada henne och se om det skulle hjälpa.
Efter allt annat jag prövade tappa upp ett bad och lägga henne i, hon skrek som hon aldrig ha gjort förut. Var helt spänd i benen och bara slog runt med armarna.
Jag började gråta och tog upp henne illa kvickt ur badet.
Lindade in henne i en handduk, och hon tystnade.
Och fortsatte vara lugn och tyst.
Bara satt och tittade...
Till och med att hon somnade en liten stund. (typ 10minuter kanske)
När hon vaknade till la vi på blöja, och bytte handduken mot en filt.
Och hon somnade!

När hon sen vaknade igen var hon världens gladaste tjej och sitt gamla jag igen. Så har hon fortsatt hela dagen, och nu sover hon och verkar sova riktigt bra :)
hoppas det har vänt nu, och att hon vill fortsätta vara dendär glada underbara lilla tjejen som hon brukar.

Oups, det blev rätt långt.
Hehe..

Nu ska jag laga mat, sen väntar lite träning för första gången sen förlossningen - spännande!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: