2011-01-11
 19:19:06

STRUNTPRAT

Dagarna ser lite annorlunda ut nu när man är ensam hemma, nu när klockan är 20.00 har jag hittat tid för lite data :) nåja, inte lider jag. Kan nog vara bra att vara ifrån datan lite ibland ;)

Iallafall, idag har vi varit och hälsat på Novas faster som bor i saltvik, där var också hennes andra faster. Vi drack kaffe och pratade strunt bara :)
trevligt med lite sysselsättning, och lite bärhjälp förståss ;)
På vägen hem därifrån hämtade vi upp pappan och åkte vidare till stan, för att lämna in ännu mera papper till FPA! när jag ändå var där, passade jag på att fråga om varför vi fortfarande inte ha fått ett beslut om hans pappapengar?
När hon kollade i datan och frågade handläggaren kom det fram att några uppgifter var fel, BRA att dom hör av sig om det så att man har en chans att ordna det.
Helvete, vi vill ha hans pengar nu.

Nåväl, strunt i det nu.

På tal om annat så skulle jag gå upp i natt och värma upp mjölk till Nova. Jag lade flaskan i mikron och satte igång, när det var klart tog jag ut flaskan och kände på mjölken så att den skulle vara tillräckligt varm. ISKALL fortfarande, och från mikron luktade det bränt som fan.
Jag vågade inte mikra igen, så jag hällde ut mjölken och tog ny - rumstempererad.
Tur så åt Nova det, fast hon är van att den är varm.

Vår mikro är alltså sönder, skitmikro.
Så nu har vi våran gamla igen, tur att den fanns kvar.


Åsa, mamma till Sebastian

Superbra när dom kan dricka rumstempererad mjölk också. Inte alla barn som gör det, men det är himla praktiskt om man ska någonstans och inte har möjlighet att värma, eller som nu när mikron är trasig :)



PUBLICERAT: 2011-01-11, 20:32:47 | URL: http://minifjun.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: