2010-08-18
 16:07:31

Ledighet

Vilket mysigt väder! Hoppas det håller i sig hela kvällen också. Att sitta i skolan i dethär vädret är inte alls lika mysigt som att lalla runt i ett par för stora mjukisbyxor hemma :)


Idag när jag kom hem och hämtade posten, hade jag fått mitt besked om mammapeng. Jääklar vad snabba dom var, trevligt det! Så nu är det ordnat då alltså.
Ska bara gå in och ändra så att Tomas är föräldrarledig från det att mammaledigheten tar slut.
Och angående ledighet..
Jag skulle så hemskt hemskt gärna vilja vara ledig så länge man bara får med våran prinsessa. Men nu går ju inte riktigt det eftersom jag fortfarande går i skola, och inte tänker hoppa av när jag har så lite kvar.
Så jag kommer helt enkelt bara kunna vara hemma så länge som det verkligen behövs. Alltså så länge hon inte klarar sig utan mig.
Så fort hon kan dricka ur flaska kommer jag att behöva gå tillbaka till skolan.
Istället kommer Tomas få vara hemma med henne tills jag har skolan klar - vilket är i juni.
SEN tänker jag vara hemma hela sommaren. Det är ett som är säkert iallafall :) jag känner att jag vill det, få massa tid med mitt älskade barn.

Så att så ser det ut.
Känns fortfarande lite jobbigt eftersom jag inte har pratat ordentligt med mina lärare..
Men det ska väl lösas inom de närmsta dagarna iallafall.


Åsa, mamma till Sebastian

försök att vänja hon med flaskan ända från början, att du pumpar ur brösten (eller ger ersättning) och ger åt hon. Jag har börjat med flaskan nu på senaste och jag ångrar nog lite att jag inte började tidigare för nu vill han inte alls ta flaskan, och han är snart 3 månader.



Det finns ju ingenting som säger att det är mamman som ska vara hemma med barnet heller. Finns många pappor som är hemma med barnet redan från födseln, så det finns ju den möjligheten också.



Eller om du kanske kan vara hemma halva dagar, att du diskuterar med läraren om uppgifter du kan göra hemma. Bebisar sover en hel del första månaden så då finns det en hel del tid till att göra annat :)



PUBLICERAT: 2010-08-19, 16:07:19 | URL: http://minifjun.blogg.se/
Pernilla

Ja vi har tänkt att börja med flaska egentligen så fort som möjligt.. Och jag tycker det på ett vis är bra att Tomas blir hemma, så han kommer in i papparollen och får spendera tid med henne :) även om jag kommer vara avundsjuk ;)

Men jag tror nog det blir bra, det är så mycket man funderar på nu innan hon har kommit. Man vet inte riktigt hur man ska göra allt, men det kommer nog med tiden antar jag :)



PUBLICERAT: 2010-08-19, 16:30:16 | URL: http://pernillanivetju.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: